Contentmarketing
Als ik content voor organisaties en bedrijven schrijf, doe ik dat doelgroepgericht met jouw belangen in het achterhoofd. Ik ga op zoek naar de vragen, problemen, interesses, dromen en verlangens die je klanten hebben. Daarbij kies is voor een vorm en toon of voice die past bij het moment waarop je klanten de tekst lezen.
Journalistiek
Journalistieke artikelen schrijf ik uiteraard vanuit een onafhankelijke blik. Ik ben aanhanger van de constructieve journalistiek waarbij je niet alleen de problemen benoemt, maar het hele verhaal vertelt. Ik heb dus ook oog voor de kansen en oplossingen. Daardoor zijn mijn artikelen zowel kritisch als positief.
Educatieve teksten en instructieteksten
Ik heb een achtergrond als leerkracht en onderwijskundig adviseur. Daardoor kan ik een onderwerp duidelijk en stapsgewijs uitleggen aan verschillende doelgroepen.
Tekst portfolio
Juf & Meester
Voor de website interview ik elke maand een leerkracht en schrijf ik praktische tips. Voor het magazine ga ik verder de diepte in met inhoudelijke artikelen over het onderwijs.
Gezinnig
Ik schreef hiervoor een serie inhoudelijke artikelen, zoals over de concurrentiestrijd tussen boers en zussen, gezinshectiek en de financiële opvoeding.
Blue Pearls of Delft
Voor elke editie interview ik ondernemers voor deze toeristengids. Een hele uitdaging, want ik heb maar 265 woorden per artikel.
Viva mama
Een emotioneel en mooi artikel met een moeder die haar baby reanimeerde. Over luisteren naar je moedergevoel, instorten en weer opstaan
NRC Next
Waarom kopen en koesteren we souvenirs eigenlijk? Het resultaat was een kleine zoektocht naar de psychologie achter souvenirs.